Előző 4 Felhasználók és beállításaik Következő

4.1 Felhasználók és csoportok

A felhasználók felvétele során négy paramétert kell megadni:

·     Név: A felhasználó neve, pl.: Családnév Keresztnév

·     Login: Ezzel a névvel tud majd a felhasználó bejelentkezni. Ajánlott a kis angol abc betűit használni. A megadott értéknek egyedinek kell lennie

·     Jelszó: A felhasználó induló jelszava

·     Típus: A felhasználó típusa, vagy egy felhasználó csoport neve

A felhasználó csoportok esetében hasonló a helyzet, de ott egyrészt nem lehet jelszót megadni, a típusok között csak az alap típusok jelennek meg és a Login paraméter nem kötelező: ezt csak akkor kell használni, ha LDAP authentikációnál akarjuk szinkronizálni a csoport hozzárendelést: ez esetben a csoport LDAP-beli azonosítóját kell megadni, pl CN=BSS/OSS,OU=SBSUsers,OU=Users,OU=MyBusiness,DC=netvisor,DC=local

 

A korábban felvett felhasználókat módosíthatjuk is. A felhasználói lista tartalmazza a módosítható paramétereken felül a legutolsó mobil alkalmazás adatokat is, amennyiben a felhasználó már legalább egyszer is bejelentkezett a rendszerbe a mobil alkalmazás használatával. Amennyiben nem adunk meg jelszót, akkor csak a név és a típus mező változik meg, ha megadunk egy jelszót, akkor az is módosul.

A normál felhasználókat minden adminisztrátor felhasználó szerkesztheti, míg adminisztrátor felhasználókat csak az admin nevű felhasználó. A korlátozott adminisztrátorok is felvehetnek/módosíthatnak/törölhetnek normál felhasználókat, de az utóbbi két műveletet csak azok körében végezhetik el, amelyeket ők hoztak létre. Az admin user-t nem lehet törölni.

A felhasználók adminisztrációja a „Beállítások” főmenüpont „Felhasználó” almenüjének „Felhasználó admin” pontját kiválasztva érhető el, míg a csoportok adminisztrációja a „Felhasználó csoport admin” menüponttal. Ekkor megjelenik a felhasználók illetve a csoportok listája. Itt van lehetőség új felhasználó felvételére ([add new]), illetve meglévő felhasználó módosítására vagy törlésére ([edit] / [del]).

12. ábra Felhasználó adminisztráció