Előző 6.8 Riport konfiguráció Következő

6.8.6 Ütemezett riportok

A korlátozott felhasználókat és azokat akik nem rendelkeznek az „Adat kimentési lehetőségek” joggal kivéve mindegyik felhasználó beállíthat ütemezett riport küldés, és az adminisztrátor felhasználók mindegyik felhasználó ütemezett riport küldését szerkeszthetik. A beállítás során vannak olyan adatok, amelyeket egységesen meg kell adni, attól függetlenül, hogy milyen típusú riportot milyen formátumban akarunk megkapni. Ezek a paraméterek az alábbiak:

  • Név: A riport küldési feladat neve, nem kell semmilyen szinten sem egyedinek lennie. A rendszer az elküldött e-mail Tárgy mezőjébe beleírja az itt megadott nevet, kiegészítve a riport generálás időszakával
  • Riport neve: Legördülő lista, amely a felhasználó által látható riportokat tartalmazza
  • Objektum típusa: Az elküldött riportot generálhatjuk site-ra, eszközre és virtuális site-ra is, ezek közül kell itt választani, mielőtt a konkrét objektumot ki lehetne jelölni. Amennyiben a virtuális site-ot választjuk ki, akkor azokra az eszközökre kapjuk meg a riportot, amelyek a virtuális site alatt találhatóak
  • Objektum: A típusnak megfelelően egy vagy két (eszköz esetében site és eszköz) legördülő lista a kívánt objektum kiválasztására. Az objektum értelmezése kétféleképpen történik a riport és az e-mail típusától függően:
    • Általában azt az objektumot jelöli, amelyet a rendszer is megjelenít a riport oldal legtetején, pl.: ROOT > Site1 > Site2
    • Grafikon típusú riportok Excel formátumú elküldése esetén azt az objektumot jelöli, amelyik mellett a „Kimentés XLS-be” link található
  • E-mail típusa: Lehetőség HTML és XLS formátumú riport küldésére
  • E-mail: A felhasználó saját e-mail címei közül választhat ki akár többet is
  • Futási ciklus: Napi, heti, havi vagy éves riportokat küdjön a rendszer. A beállításnak megfelelően mindig egy egész intervallum vége utáni napon küldi a rendszer a riportot (pl következő hétfő)

 

Amenyiben HTML formátumba kerül elküldésre a riport, úgy két vagy három plusz paramétert is meg lehet megadni, attól függően, hogy a riport grafikonos vagy táblázatos. Mindkét esetben az első egy opcionális prefix, a másik pedig egy opcionális postfix. Ezeket a PVSR úgy adja hozzá a levélhez ahogy vannak, mindenféle módosítás nélkül, azaz ha például a prefix értéke „<center><h1><b>Fejléc 1</b></h1></center>” akkor a levél az alábbihoz hasonlóan fog kezdődni:

Fejléc 1

A harmadik érték egy képpontban megadott képernyő szélesség, ezt a PVSR a generált kép grafikonok méretének a meghatározásához használja.

 

Amenyiben XLS formátumba kerül elküldésre a riport, úgy az alábbi plusz paramétereket kell még megadni. Ezek megfelelnek a riportok megtekintésénél választható opcióknak:

  • Táblázatos riport esetében:
    • Tábla: A táblázatos riportoknál egy oldalon egyszerre több táblázat is szerepelhet, pl.: egy site alatt lehetnek site-ok és eszközök, így két táblázat is megjelenik, vagy egy eszköz alatt lehet interfész és egyéb mérés, amely esetben szintén legalább két különböző táblázat jelenik meg. A legördülő menüvel ezek közül kell választani egyet
    • Minden sor elküldése: A táblázat összes sorát elküldje-e, vagy csak a beállított pár első sort
  • Grafikonos riport esetében:
    • Tábla és Első sorrend: A grafikonos riportok esetében egy objektumra több grafikont is tartalmazhat egy riport nézet, ezek közül kell kiválasztani a megfelelőt