Előző 7 Template-ek Következő

7.3 Üzleti órák

Az üzleti órák arra adnak lehetőséget a felhasználó számára, hogy

·       A definiált threshold szint átlépések ne minden esetben generáljanak threshold sértést

·       A felvett riport változó ne minden esetben legyen számítva

·       Felhasználhassa a definíciót az Üzleti órák paraméterek értékeként

Egy lehetséges példa olyan threshold létrehozása, amely csak minden hétköznap reggel 8 és 16 óra között érvényes, vagy egy olyan riport létrehozása, ami csak munkaidőre vonatkoztatva tartalmazza egy eszköz elérhetőségét.

Az adminisztrátor felhasználók mindegyik bejegyzést módosíthatják, míg a korlátozott adminisztrátorok csak azokat, amelyek nem tartoznak se threshold template-hez, se riport változóhoz, se olyan threshold-hoz, amelyet ők nem láthatnak.

Minden üzleti órák 0 vagy több konkrét időszakot tartalmazhat. Ezek az időszakok azt írják le, hogy mikor nem generálódik sértés az üzleti órákkal rendelkező thresholdok esetében és mikor nem összegeződik a riport változó site és eszköz esetében. Ezeknek a konkrét időszakoknak négy típusa van:

  • Napi: Minden nap a megadott időpontok között
  • Heti: Minden hét egy bizonyos napján – például hétfőn – a megadott időponttól ugyanazon hét egy másik napján a megadott időpontig
  • Havi: Minden hónap egy bizonyos napján a megadott időponttól ugyanazon hónap egy másik napján a megadott időpontig
  • Éves: Minden év egy bizonyos hónap bizonyos napján a megadott időponttól egy másik hónap egy másik napján a megadott időpontig

Egy üzleti órákon belül tetszőlegesen lehet keverni a fenti típusokat.

 

Az üzleti órák táblázata az alábbi oszlopokkal rendelkezik:

  • Első oszlop: Az itt található linkek segítségével lehet konfigurálni az üzleti órákat:
    • [add_new]: Új felvétele
    • [edit]: Az adott sorban szereplő elem nevének a módosítása
    • [del]: Az adott sorban szereplő elem törlése.
    • [add_elem]: Új időszak elem felvétele az adott sorban szereplő elemhez
  • ID: Az üzleti órák azonosítója. Itt azért szerepel, mert az eszköz template-ek esetében ezt lehet megadni mint értéket
  • Név: Az üzleti órák neve. Ez a név jelenik meg a threshold-oknál
  • Threshold template / threshold / riport változó: Hány elem használja az adott üzleti órákat. A számokra rá is lehet klikkelni és ilyenkor megjelennek a konkrét elemek
  • Időszakok: A üzleti órákhoz tartozó konkrét időszakok. Ebben az oszlopban akár több sor is lehet egy elemhez. Minden sorban található egy [edit] és egy [del] link is, amik segítségével lehet módosítani vagy törölni a konkrét időszakot.

 

Az üzleti órák felvételénél a név megadásán kívül megadhatunk egy már létező üzleti órát is. Ilyenkor az új elem azokkal az időszakokkal jön létre, mint amivel a megadott elem is rendelkezett. Mind az üzleti órák felvételénél, mind a módosításnál ügyelni kell arra, hogy az üzleti óra nevének egyedinek kell lennie.

 

Üzleti órák törlése esetében azok a threshold-ok és riport változók, amik a template-et használták, a továbbiakban az alapértelmezés szerinti – minden nap 0 órától 24 óráig – időszakkal fognak rendelkezni.

 

Az időszak elemek felvétele esetében választhatunk, hogy milyen típusú legyen, a módosítás esetében azonban csak az időhatárokat lehet módosítani. Az egyes mezők formátuma kötelezően a következő:

  • Óra: ÓÓ:PP:MM, például 01:12:00
  • Nap: NN, például 01 vagy 30
  • Hónap: HH, például 01 vagy 12

 

A rendszer installáláskor keletkezik két előre definiált üzleti órák: Hétköznap 8 és 16 között és Minden nap 8 és 16 között.